Proteinpulver

Du kan bruge proteinpulver som et kosttilskud for at øge det daglige proteinindtag. Det bruges oftes af sportsfolk der bruger og belaster deres muskler mere end normalt. Det kan også bruges af ældre eller syge personer til at hjælpe med at bevare muskelmassen.

Der findes rigtig mange forskellige typer af proteinpulver. Det indtages som regel i pulverform blandet op med mælk eller vand. Det kan dog også indtages via en protein bar eller via protein shakes.

Proteinpulver typer

Ægge protein pulver

Økologisk protein pulver

Soja protein pulver

Ris protein Pulver

Kasein protein pulver

Whey protein pulver

Om protetinpulver

Hvis du går til træning har du sikkert hørt de store drenge der står ved de tunge vægt maskiner tale om protein pulver.

Proteinpulver kommer i forskellige former. De 2 mest almindelige er valle, soja og kasein protein.

Valle protein er det mest almindeligt anvendte fordi det er et vandopløseligt mælkeprotein. Det er også et komplet protein og dermed indeholder det alle ni af de aminosyrer der er nødvendige for dit kostbehov.

Hvis du er veganer kan du med fordel foretrække sojaprotein selvom der er mange der mener at det smager ubehageligt og det ikke opløses så godt i vand.

Proteinpulver kommer også med mange forskellige prisskilte . For den afslappede atlet der ikke har et specifikt behov på et bestemt tidspunkt er det ikke så vigtig om du køber det dyre eller billige proteinpulver da de stort set giver den samme ydelse.

I meget særlige omstændigheder kan protein pulver være nyttig. Det er en nem og bekvem kilde til komplet og høj kvalitets protein. De fleste mennesker, selv atleter kan få alt det protein de behøver ved at spise gode og rige protein kilder så som magert kød , fisk , kylling og mejeriprodukter.

Du kan købe protein pulver i mange online butikker ( Dem kan du se nederst på siden ) og det findes også som færdiblandet klar til at drikke. De kaldes for protein shakes og kan efterhånden købes over alt selv på tankstationer.

Du kan lære mere om proteinpulver i denne video

Hvornår har din krop brug for mere protein?

Du er teenager og har brug for mere protein til din træning fordi din krop stadig vokser og bruger mere protein i almindelighed.

Når du forsøger at opbygge muskler i et træningscenter.

Hvis du normalt løber en halv time et par gange om ugen men nu har du besluttet dig for at løbe et halvmaraton.

Når du komme fra en skade. Atleter med sportsskader har ofte brug for mere protein til at hjælpe dem med at komme sig.

Det er nogle gyldige grunde til at få mere protein. Men der er en hage ved det. Der skal ikke så meget protein til at nå disse mål. De fleste får omkring 15% af deres daglige kalorier i protein. For at opbygge et kilo muskel har kroppen brug for mellem 10 og 14 ekstra gram protein per dag.

Det er egentlig ikke så meget. Nogle af disse protein shakes har 80 gram protein per portion. Din krop kommer til at bryde det overskydende protein ned til energi og alt for meget protein kan være svært for dine nyrer og din lever.

OBS. Alt overstående information er fundet via internettet og følger du overstående råd er det på eget ansvar.

Forhandlere af proteinpulver

Bodylab.dk

Gymnordic.com

Fitnessnord.com

Nutramino.com

Bodystore.dk

Bodyman.dk

Getbig.dk

Sw.dk

Proteinsalg.dk